تغییر اندازه فونت:
به نشریه الکترونیکی شرکت مخابرات لرستان خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

مهارتهای ارتباطات

  
آداب ایمیل 3
پرطرف دارترین ایمیل ها موضوعی روشن دارند ؛ بنابراین از قسمت "موضوع " به گونه ای استفاده کنید که در صورت امکان به اختصار بیان کند که ایمیل شما درباره ی چیست .
مدیریت جلسات (5)
هر قدر هم خود را برای اداره جلسه آماده کرده باشید اگر شرکت کنندگان دیگر را مهیا نکرده باشید نتیجه نمی گیرید.آماده کردن دیگران به نفع شما است .
گام برای ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری مدیران عامل10
تصمیم‌گیری سریع و با کیفیت میزان سطح باروری سازمان را ارتقا می‌بخشد. مدیران عامل نه تنها خود باید توانایی قضاوت صحیح داشته باشند، بلکه قدرت تصمیم‌گیری تیمشان را نیز باید افزایش دهند و راه را برای تصمیماتی که به پیشبرد استراتژی شرکت شان کمک می‌کند هموار سازند. در این نوشتار 10 گام را که به مدیران عامل کمک می‌کند فضای تصمیم‌گیری در تیم شان را بهبود بخشند معرفی می‌کنیم.
استراتژی‌های مذاکره در مهلت محدود
در بسیاری از مذاکره‌ها شرایطی پیش می‌آید که پیشنهادی مطرح شده و برای قبول یا رد کردن آن مدت محدودی در اختیار شما قرار داده می‌شود.
عوامل کلیدی تسهیل دستیابی به یک نتیجه برنده- برنده
مذاکره برنده- برنده تنها زمانی می‌تواند شکل بگیرد که طرفین علاقه‌مند به دستیابی به چنین نتیجه‌ای باشند. علاوه بر این پیش‌فرض کلی، عوامل دیگری نیز وجود دارند که حصول به یک توافق برنده- برنده را تسهیل می‌کنند. در این قسمت شش مورد از این عوامل را بررسی می‌کنیم.
با رعایت آداب ایمیل بهترین نتایج را حاصل کنید 2 .
اگر اغلب با حجم بالایی از ایمیل ها ی تازه مواجه هستید ضروری است که صندوق ورودی ایمیل هایتان را بر اساس اهمیت ، اولویت بندی کنید .
تفاوت ریسک و عدم اطمینان
2 جعبه پیش روی شما است. جعبه اول شامل 100 توپ است. 50 توپ قرمز و 50 توپ سیاه. جعبه دوم هم شامل 100 توپ است، اما شما نمی‌دانید چندتای آنها قرمز و چندتا سیاه است. اگر دست خود را در یکی از جعبه‌ها ببرید و بی‌آنکه به توپ‌ها نگاه کنید یک توپ قرمز بیرون بیاورید 100 دلار خواهید برد.
کلیدهایی برای یک مذاکره اثر بخش
در جریان ایجاد تضاد میان همکاران، انتخاب کلمات مهم هستند. گاهی اوقات نیت شما هرچقدر هم خیر باشد، حرف‌هایتان ممکن است باعث ناراحتی همکارتان شود و موضوع را سخت‌تر کند. گاهی اوقات نیز ممکن است دقیقا عباراتی را به‌کار برید که به همکارتان کمک کند از آن وضعیت سخت و آشفته خارج و آرام‌تر شود.
چگونه استراتژیک صحبت کنیم؟
تقریبا سه هفته بود که گلو درد داشتم و هیچ بهبودی حاصل نمی‌شد. وقتی صحبت می‌کردم درد شدیدتر می‌شد. به همین خاطر تصمیم گرفتم به مدت چند روز تا حد امکان کوتاه‌تر صحبت کنم. هر گاه لازم بود حرفی بزنم، یک لحظه صبر می‌کردم و از خود می‌پرسیدم آیا گفتن این حرف ارزش اذیت کردن گلویم را دارد.
مدیریت غیبت‌های مکرر کارکنان
غیبت کارکنان بیش از آنکه فکر می‌کنید برای کسب‌وکار شما مخرب است. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، این موضوع می‌تواند به میزان 9 درصد پرداختی‌های شما به کارکنان هزینه داشته باشد. البته ضرر این غیبت‌ها برای کسب‌وکار شما به هر دلیلی، فقط مالی نیست.
با رعایت آداب ایمیل بهترین نتایج را حاصل کنید 1 .
ایمیل روشی برای فرستادن اطلاعات متنی یا غیر متنی مانند صدا و تصویر از یک رایانه به رایانه ی دیگر است . محتوای ایمیل میتواند یک پیغام مختصر باشد مثلاً تنظیم یک قرار ملاقات ، اطلاع رسانی یک جلسه و ... ایمیل های طولانی درواقع جای یادداشت و نمابر را گرفته اند و می توانند یک صفحه و یا بیشتر باشند .
نگارش رزومه یاپیشینه شغلی (1)
یک رزومه خوب فقط آن رزومه ای نیست که شغل مورد نظر شما را تأمین می کند رزومه خوب آن رزومه ای است که سبب می شود با شما مصاحبه استخدامی کنند.
مدیریت جلسات(4)
آراستگی ظاهر ما بر احساس ما و بر تصویر ذهنی دیگران از ما اثر می گذارد.به سرو وضع خود برسید و از این راه به تحقق هدف های خود کمک کنید .
آمادگی و تهیه مقدمات جلسه
مرحله سازماندهی جلسه با آمادگی و تهیه مقدمات آغاز می شوددر آماده شدن برای هدایت جلسه پرسشهایی مطرح می شود که باید به آنها پاسخ داد:
هوش اجتماعی چیست؟
روانشناسان معتقدند انسان نه یک نوع هوش بلکه انواع مختلف هوش دارد.هوش عاطفی، هوش ارتباطی،هوش اجتماعی وهوش ریاضی و ...
روشهای بهبود کارآیی جلسات(1)
مطالعه الگوهای کار شرکت ها نشا ن میدهد که برخی مدیران نیمی از وقت خود را در جلسات می گذرانند اما چند در صد این جلسات پر بار است ؟
تغییر و بازآفرینی ذهن(2)
"لحظه اکنون" ارزشمند ترین لحظه است؛ چرا که لحظه اکنون زمانی است که درآن چیزی را حس می کنید، تصمیمی می گیرید و در نهایت تغییری ایجاد می نمایید.
چگونه استرس را مدیریت کنیم؟
زندگی امروزی پر از فشارهای عصبی، انتظارات، درخواست‌ها و ضرب‌العجل‌ها شده است. تمامی این مسائل و فشارهای روزمره باعث شده که استرس و فشار عصبی برای بسیاری از ما نه یک اتفاق گاهگاهی بلکه عادتی روزمره باشد.
هنر تغییر وبازآفرینی ذهن 1
زمانی که بیدار هستید یا در هشیاری مغزی به سر می برید ، ذهن شما سفری روزانه را شروع می نماید. مانند اینکه سوار ماشینی بشوید و مغزتان شروع به رانندگی کند. گاهی اوقات ، ذهن بسیاری از ما در نقاطی سیر می نماید که آرزو می کنیم ای کاش ! هیچ وقت به آن نمی اندیشیدیم.
توصیه‌هایی‌ برای‌ اثربخشی‌ جلسات‌
جلسات‌ بی‌حاصل‌ احتمالاً‌ بزرگترین‌ عامل‌ اتلاف‌ وقت‌ در موسسات‌ دولتی‌ و بازرگانی‌ است. نتایج‌ یک‌ بررسی‌ که‌ در مجله‌ وال‌استریت‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌ است، نشان‌ می‌دهد که‌ در نقاط‌ مختلف‌ جهان، مدیران‌ عالی‌ و میانی‌ سازمانها به‌طور متوسط‌ در هفته‌ حداقل‌ 17 ساعت‌ از وقت‌ خود را در جلسات‌ سپری‌ می‌کنند. این‌ درحالی‌ است‌ که‌ آنها اظهار می‌کنند تنها 56% از جلساتی‌ که‌ در آن‌ حضور داشتند مفید بوده‌ و بیش‌ از 25% جلسات‌ غیرضروری‌ بوده‌ و می‌توانست‌ ازطریق‌ مکالمه‌ تلفنی‌ یا ارسال‌ یک‌ یادداشت‌ این‌ کار انجام‌ گیرد. باتوجه‌ به‌ این‌ آمار و ارقام‌ می‌توان‌ اظهار کرد که‌ اگر جلسات‌ زائد در سازمانها حذف‌ شود .
هفت روش برای افزایش کارایی جلسات اداری
جلسات سازمانی سومین عاملی است که وقت پرسنل سازمان را به خود اختصاص می دهد است ، به طوریکه 50% از زمان در دسترس یک فرد صرف جلسات فردی یا دو نفره می شود. مطابق نظر اکثر افراد نیمی از زمان این جلسات بیهوده از بین می رود و این بدان معناست که 25% از کل زمان در دسترس فرد در جلسات روزانه از بین می رود. در ذیل به 7 روش ساده جهت افزایش کارایی و بهبود نتایج جلسات اشاره خواهیم کرد :
تکنیک های صرفه جویی درزمان و مقابله با هدر دهنده های زمان
زمان یکی از بخش های جدایی ناپذیر کار است و دستیابی به هر چیز به زمان نیاز دارد.برخی از افراد معمولا از نداشتن وقت برای انجام کارها گلایه دارند، درحالیکه اگر بدرستی نگاه کنیم هدر رفتن زمان است که باعث شده نتوانیم بسیاری از کارهایمان را بموقع انجام دهیم. هدر رفتن زمان یعنی اگر شما فعالیت های روزانه خود را به چند قسمت تقسیم کنید و ...
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پیام لرستان ( روابط عمومی شرکت مخابرات لرستان) می باشد.